Geocachen Halmerbroek

Mijn fiets fietst niet meer, dit droevige feit duurt nu al iets meer dan een maand. Een maand waarin naar alternatieven wordt gezocht om toch een beetje in de buitenlucht te blijven spelen. Een van de alternatieven is geocaching, oftewel schatzoeken met de GPS. Dit doen John en ik op een mooie zondagmiddag te Halmerbroek.

Als voorbereiding op deze trip heb ik mij verdiept in het geocachen. Geocachen is schatzoeken met de GPS. Overal in Nederland liggen schatkistjes, ook wel caches genoemd, aan deze caches zijn coördinaten verbonden. Het zoeken naar de coördinaten, het vinden van de caches en het loggen vormt het zogenaamde geocachen.

Aangezien dit de eerste keer is dan John en ik gaan geocachen besloten we om op zoek te gaan naar een leuke en niet al te moeilijke cache. Deze was gevonden: de cache bij de uitkijktoren te Halmerbroek. De uitkijktoren is gelegen in een mooi natuurgebied wat bekend staat vanwege de LOFAR schotels.

LOFAR schotel

Aangezien mijn fiets kapot was besloten we met mijn auto te gaan. We laden de spullen in de kofferbak en we vertrokken. De Tomtom loodste ons moeiteloos naar het miniparkeerplekje en we konden vanaf daar gaan lopen. De GPS gaf weliswaar de kortste tocht aan, maar gelet op het wonderschone weer gaven we er de voorkeur aan om via een mooie omweg naar de cache te gaan.

Via een kleine, maar leuke omweg op pad

Onderwijl genietend van mooie natuur

Na een leuke wandeling van ongeveer anderhalf á twee uur kwamen we dan bij de coördinaten aan waar de cache in de buurt zou moeten liggen. Dit was de uitkijktoren van Halmerbroek. Helaas hebben we de cache niet gevonden, maar we hebben wel genoten van een heerlijke wandeling door een schitterend natuurgebied. Plus het spectaculaire uitzicht vanaf de uitkijktoren. Wij zijn van mening dat dit toch wel de grootste schat vormt. Een mooi en onbelemmerd uitzicht.

De finisch; uitkijktoren te Halmerbroek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!